Wachttijden

Onze wachttijden op de website worden gepubliceerd volgens de regelingen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Aanmeldingswachttijd
De aanmeldingswachttijd is de periode tussen het eerste contact om een afspraak te maken voor een intake en het moment waarop het intakegesprek daadwerkelijk plaatsvindt.

Behandelingswachttijd
De behandelingswachttijd is de termijn tussen het intakegesprek en de start van de behandeling.

Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

 Aanmeldingswachttijd
Behandelingswachttijd
Basis ggz2 weken2 weken

Laatst gewijzigd op 5 december 2018